2011. február 6., vasárnap

INDÍTTATÁSAIM

 Miért is indultam éppen ezen az úton, éppen most? Magam is sokat gondolkodom rajta. Kezdem az elejétől.
 Egészséges, érintésekkel és ölelésekkel teli gyermekkorom után életem meghatározó élménye a Kecskeméten töltött évek. Fiatal felnőttként első munkahelyem a Kecskeméti SOS Gyermekfalu volt, itt és ezekben az időkben olyan mély hatások értek, amik felkeltette érdeklődésemet az érintés fontosságának tudatosítására, igényt ébresztett bennem, hogy igazi ismerőjévé, mesterévé váljak. (Tanultam is egy technikát, de ezt keveset alkalmaztam, talán nem ez volt a számomra legmegfelelőbb.) Ekkoriban csodálkoztam rá a magyar népi kultúra különböző ágaira és azonnal mély azonosságot is éreztem vele. 

Oláh Andor Új hold, új király c. könyvéből

 Az élet sokfelé sodort, sokszor tudatosan, máskor észrevétlenül kerültem a mélyebb tanulás lehetőségét. Legégetőbb igény akkor ébredt ismét bennem az érintés, masszázs tudatosabb alkalmazására, amikor első gyermekem koraszülöttként érkezett a világra. Ekkor anyává válva ismét elővettem a régebben az egészséges gyermek fejlődéséről tanultakat, és mivel kislányomnak a normálisnál korábban kellet világra jönnie igyekeztem ezt enyhíteni nagyon sok testközelséggel és babamasszázzsal, amit akkor volt szerencsém megtanulni. Mindkét gyermekemet sokat simogattam, masszírozgattam ezekkel a speciális fogásokkal. Úgy érzem nagyon szép anya-gyermek kapcsolat alakult ki közöttünk és számomra nagyszerű élmény kibontakozásuk kísérése, segítése.


 Most ahogyan tanulom és tapasztalom a masszázstechnikák sokrétűségét, összetettségét látom bizonyított és kézzelfogható anatómiai hatásait, még izgalmasabbnak találom ezt az utat és örülök, hogy végre összeszedtem a bátorságomat hozzá. Remélem az évek alatt összegyűlt tapasztalatok felkészültté tettek ezen felelősségteljes hivatás ellátására. A tanfolyamon most megtanulhatom az orvosok által is elismert, nemzetközileg alkalmazott módszereket és technikákat. „Európai bizonyítványt” kapok a sikeres vizsgák végén, de remélem, idehaza tudom leginkább hasznosítani a tudásomat. 
 Mindig is érdekeltek a természetes gyógymódok, most az egyik legősibbet tanulhatom, saját egyéniségemmel és eddigi egyéb tapasztalataimmal tehetem magamévá. 
Már alig várom a tavaszt, hogy a házunk körül növő gyógynövények felhasználásával készíthessek saját masszázsolajokat és ezeket használhassam nap, mint nap. 

Kertünkben virágzott levendula


(Legközelebb a masszázs hatásairól szeretnék írni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése