2012. január 2., hétfő

Összegzés és kívánság


Itt van az ideje az éves összegzéseknek, én is tartozom ezzel nem csak magamnak, de mindazoknak, akik érdeklődéssel követik bejegyzéseimet.



Bizonyára sokan olvastak arról a népről (én már több mint 20 ével ezelőtt olvastam és a leírottak mélyen érintettek), aki az ünnepeit sem évfordulókhoz, sem a csillagok állásához és hasonló külső történésekhez nem köti, hanem az egyén igazi fejlődéséhez. A közösség figyelemmel kíséri egymás életét és akkor rendeznek csak ünnepet, amikor valaki önmagához képest igazi fejlődést tudott mutatni (az emlékeimben ez maradt meg).

(Ideje, hogy újraolvassam...)

 Mélyen egyetértek ezzel a hozzáállással és sajnálom, hogy nem élhetünk így. Mi most más kultúrában létezünk, be kell tartanunk a szabályokat, jókedvűnek kell lennünk és ünnepelnünk kell adott napokon…, de úgy gondolom, mindannyian érezzük azt, ha csak kényszerből, tapintatból, illemből ünnepelünk, vagy azt, amikor  van mögötte igazi tartalom, figyelem, szeretet is.

Szükségesnek éreztem a hosszabb bevezetőt személyes áttekintésem előtt, igyekezve az engem körülvevő társak véleményét és jelzéseit is figyelembe venni ahogyan értékelem  az elmúlt évet (remélem kellő szigorral tekintek vissza).
 Sokszor voltam kedvetlen ezekben az év végi ünnepi napokban nem csak a körülvevő felületes fogyasztói társadalom túlkapásai miatt, hanem saját emberi teljesítményem miatt is, annak ellenére, hogy szerető család vett mindig körül.
Most azonban –bár nagyon sok körülmény, amin már régen változtatni szerettem volna még mindig a régi, sőt van, amit tarthatatlanul kellemetlennek érzek – mindenek ellenére elégedettebben tekintek az elmúlt évre. Végre tanultam sokat arról, ami mindig nagyon is érdekelt, sikeres vizsgát is tettem és tovább képzem magam, újabb tudást szereztem. Elkezdtem dolgozni ebben a szakmámban a saját normáimnak megfelelően, nem kényszerítve magamat kedvem ellenére való kompromisszumokba. 
Sok fantasztikus találkozásom volt nagyon értékes és szeretetreméltó emberrel. 
Tisztán látom, hogy mit szeretnék még tanulni, elérni.


A vállalkozásom első 4 hónapja a támogatással együtt sikeresnek mondható, most viszont még izgalmasabb időszak következik, hiszen támogatás nélkül kell talpon maradnom Januártól.
 
Látom a változások szükségét. Valószínűleg más helyen vagy formában is kell dolgoznom, de nem fogok túl erős kompromisszumot kötni, csak amit még jó szívvel tudok vállalni, és amire úgy jut erőm és energiám, hogy abból a családom is igazán tudjon gyarapodni.

Végezetül jöjjenek az év eleji jókívánságok: Kívánom hát magamnak és mindenkinek, hogy legyen meg jó erőfeszítéseink méltó eredménye, hogy minden és mindenki kerüljön az elrendelt és megérdemelt méltó helyére, hogy a tiszta és szép vágyak mind teljesüljenek. 
Kívánom, hogy mindenki , akiben megfogalmazódott a vágy, jusson el mihamarabb hozzám és kapja is meg azt, amire számít, én pedig mindenkihez kellő figyelemmel, bölcsességgel, szeretettel tudjak fordulni, és tudjam enyhíteni, ha kell a testi-lelki fájdalmakat, kellő segítséget tudjak  adni mindenkinek személyes útja bejárásában, vagy csak segítsem néhány kellemes, feszültségoldó pillanat megélésében, újraélésében, ha éppen erre van szükség.


Tartozom még az óriási köszönettel is: Köszönöm a bizalmat mindenkinek, aki már az első, kezdő időszakban is nyitottsággal fordult hozzám, öröm és megtiszteltetés minden bizalommal teli megkeresés. Hálás vagyok családomnak és a közvetlen közelemben hozzám szeretettel és türelemmel, tiszta tekintettel esetleges építő kritikákkal fordulóknak.

A 2012-es év legyen megtöltve csupa jó találkozással, csillogó, tiszta és őszinte tekintettel!

1 megjegyzés:

  1. Kívánom, hogy ebben az évben legyen okod ünnepelni! Eredményes, boldog, szép új évet kívánok!
    Hédi

    VálaszTörlés